Dviračiams skirtos infrastruktūros plėtra: marketingo strategijos

Authors

Keywords:

intermodalinė transporto sistema, mobilumas, automobilizacijos lygis, dviračių transportas, infrastruktūra, intermodal transport system, mobility, rate of automobilization, cycling infrastructure

Abstract

Straipsnyje nagrinėjami dviračių transporto populiarumui, įtaką darantys faktoriai. Remiantis gerosios praktikos pavyzdţiais uţsienio miestuose, nagrinėjami įvairūs marketingo strategijos aspektai, kurie padėtų populiarinti dviračių transportą Vilniaus mieste. Dviračiai yra viena iš ekologiškų transporto formų, turinti didelę socialinę ir ekonominę naudą plačiajai visuomenei. Šiuo metu Lietuva yra tarp 25 pasaulio šalių, kuriose tūkstančiui gyventojų tenka daugiausia automobilių, t.y. vaţinėja per 2 milijonus transporto priemonių, o tūkstančiui gyventojų lengvųjų automobilių tenka 518 automobilių (2009 metais). Tuo tarpu Vilnius šį vidurkį viršija - 576 automobilių, tenkančių tūkstančiui gyventojų, ir artėja prie soties ribos. Taigi, automobilizacijos lygis kasmet sparčiai kyla, todėl būtina imtis tam tikrų priemonių, galinčių sumažinti transporto sukeliamą neigiamą poveikį (pvz. riboti automobilių eismą miesto centre). Straipsnyje pateikiami Vilniaus miestui marketingo priemonių formavimo principai (reklaminės kampanijos, įvairios šventės, akcijos), taip pat naudojami transporto srautų stebėjimo ir prognozavimo metodai trijose pagrindinėse Vilniaus miesto judriausiose gatvėse (Ukmergės gatvėje, Geleţinio Vilko g., Savanorių prospekte).

Downloads

Published

2012-01-01

Conference Event

Section

Įmonių ekonomika ir vadyba